Ergonomia pracy w biurze - zadbaj o wygodę pracowników i zainwestuj w dystrybutor wody
Nieodpowiednia pozycja siedzenia i stresujący, pozbawiony przerw tryb pracy mogą wywołać poważne problemy ze zdrowiem. Jak sprawić, aby przestrzeń Twojego biura pozytywnie wpływała na kondycję fizyczną i psychiczną pracowników? Wystarczy odpowiednio dostosować stanowiska pracy i zadbać o część wspólną, która pozwoli zespołowi odpocząć. Przedstawiamy propozycje płynące z nauk ergonomii pracy – wykorzystaj najlepsze praktyki w organizacji biura.
Podstawowa teza ergonomii pracy mówi o konieczności dostosowania miejsca pracy do możliwości psychofizycznych człowieka – to znaczy, że powinno ono wpływać korzystnie na ciało i umysł pracownika. W przypadku pracy biurowej niemałe znaczenie mają:
- rodzaj siedziska i wysokość biurka,
- ustawienie klawiatury i myszki,
- możliwość częstego odpoczynku – praca siedząca też może być szkodliwa dla organizmu.
Zobacz, jak poprawić zdrowie i samopoczucie zespołu.
Ergonomia pracy przy komputerze
Praca przy stanowisku komputerowym nie będzie obciążać organizmu, jeżeli zadbasz o funkcjonalność i wygodę miejsca przy biurku. Drobne niewygody, których początkowo się nie zauważa, po dłuższym czasie powodują dolegliwości zdrowotne, takie jak bóle kręgosłupa i nadgarstków. Podczas projektowania odpowiedniej przestrzeni pracy zwróć uwagę na kilka elementów:
- Regulowany fotel pozwoli każdemu pracownikowi dostosować pozycję siedzenia do swojego wzrostu i postury. Funkcja regulacji wysokości oraz kąta nachylenia oparcia to podstawa, którą powinny posiadać wszystkie siedziska. Pracownik, siedząc, powinien dotykać stopami ziemi – w innym przypadku konieczny będzie podnóżek. Warto zadbać także o specjalne ukształtowanie oparcia przy lędźwiach, aby odciążało ono kręgosłup. Ergonomiczne krzesło biurowe jest bardzo ważne dla zdrowia, ponieważ pracownik spędza w nim przynajmniej 8 godzin dziennie.
- Klawiatura i myszka na niewłaściwej wysokości również mogą mieć wpływ na wady postawy. Ustawienie klawiatury na podstawce poniżej blatu, a myszki na blacie wymusza najbardziej niekorzystną pozycję ciała. Oba te urządzenia powinny znajdować się na jednym poziomie, oddalone od krawędzi blatu o przynajmniej 10 cm.
- Oświetlenie nie może odbijać się w monitorze. Pracownicy mający trudności w odczytaniu dokumentów mrużą oczy, co w następstwie powoduje wady wzroku. Światło odbite na ekranie może również rozpraszać i zmniejszać wydajność pracy.
Ergonomia pracy a zdrowie zatrudnionych – dystrybutory wody w strefie odpoczynku
Nie mniej ważne w codziennej pracy są chwile odpoczynku od zajęć, pomagające zregenerować siły. Pięciominutowe przerwy co godzinę pozwalają rozluźnić napięte mięśnie i odprężają oczy. Warto regularnie wstawać od biurka na krótkie przechadzki do strefy odpoczynku. Zadbaj o niezbędne wyposażenie tej strefy – jak ekspres do kawy oraz dystrybutor wody. Uzupełnianie płynów jest niezwykle ważne dla zachowania sprawności intelektualnej w ciągu wyczerpującego dnia, wpływa również dobrze na ogólny stan zdrowia pracownika.
Jeżeli szukasz nowoczesnych rozwiązań mających poprawić komfort pracowników Twojego biura, zwróć uwagę na dystrybutor wody Storm. To nowy model dystrybutora firmy Eden Springs, który umożliwia umieszczenie butli przy ziemi – bez dźwigania. Tak udoskonalona obsługa urządzenia nie sprawi żadnego kłopotu nawet pracownikom o drobnej posturze i niskim wzroście. Dystrybutor wody Storm to nowość w ofercie Eden Springs, dlatego możesz skorzystać z limitowanej, bardzo opłacalnej oferty najmu – 10 pln/miesiąc.
Model dystrybutora wody Storm posiada niezwykle elegancką obudowę. Z tego względu jest to doskonała propozycja dla nowoczesnych biur, które dbają o prestiżowy wygląd pomieszczeń. Stylowe wnętrza biura wpływają nie tylko na zewnętrzną renomę firmy – poprawiają też samopoczucie i motywację samych pracowników.
Zobacz także:
Ekologiczne biuro – 5 pomysłów, które warto wcielić w życie